Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X

poniedziałek, 1 lutego 2016

Top 10 książek.

A teraz zabieramy się za książki! Komar jest istnym molem książkowym i chciałaby wam przedstawić swój top 10 książek (niektóre banalne, ale grzech ich nie ująć w zestawieniu)

1.TRYLOGIA CZARNEGO MAGA (I - Gildia Magów, II - Nowicjuszka, III - Wielki Mistrz) Autorstwa Trudi Canavan  - jak dla mnie absolutny hit! Po prostu coś cudownego! Dużo jest nieprzychylnych opinii o tej serii, ale dla mnie jest cudowna. 
Opowiada historię dziewczyny imieniem Sonea która nienawidzi magów, jednak odkrywa po pewnym czasie że sama ma moc. Pochodzi ze slumsów, więc traktowana jest gorzej niż reszta czarodziejów, którzy pochodzą tylko z bogatych domów. Na jej drodze staje wiele przeszkód i przeżywa wiele przygód. Jednak tym co mnie uwiodło najbardziej jest przecudowny Wielki Mistrz Gildii Magów w Imardinie - Akkarin. Tajemniczy, poważny, oziębły, budzący podziw.
Polecam z całego serca! 

2. Harry Potter (cała saga) - Macie czasem tak, że chcecie bardzo coś przeczytać ale nie możecie przez to przebrnąć? Miałam tak kiedy pierwszy raz sięgnęłam po Kamień Filozoficzny. Zbierałam się do niego trzy razy. Zawsze stawałam w tym samym miejscu i nie dałam rady czytać dalej. Za kolejnym razem po prostu pominęłam połowę i zaczęłam czytać od środka. I tak zakochałam się w książkach J.K.Rowling. Cud, nie książka! 

3. Trylogia Igrzysk śmierci - uwielbiam filmy jak i książki. Mogę czytać w kółko i w kółko, a wciąż mi się nie znudzi i będę nadal przeżywała przygody Katniss i cudownego Peety, tak jakbym czytała po raz pierwszy. 

4.Mały książę - Każdy zna, każdy wie o czy jest. Książka ponadczasowa, dla dużych i małych. Piękna, pouczająca i bardzo prawdziwa

5. Dary Anioła: Miasto Kości - przyznam, że najpierw obejrzałam film, potem dowiedziałam się o istnieniu książki. Jako wielka fanka pierwszej części, od razu poleciałam do biblioteki. Powiem tyle: film uwielbiam za za dwóch moich ulubionych aktorów ( Jamie Campbell Bower i Lily Collins ) , ale książka bije na głowę ekranizację. Opowiada o zwykłej  dziewczynie, przed którą matka ukrywa pewien sekret. Pewnego dnia wszystko wywraca się do góry nogami a z pomocą przychodzi jej najprzystojniejszy Jase!

6. Dziewczyna z pociągu - Ostatnio hit na półkach Empiku. Nie dziwię się, że zyskał taką popularności. Jestem świeżo po przeczytaniu i wiem że jest na mojej liście najlepszych.Osobiście wolę świat smoków oraz magii, a thrillerów nie czytam. Szczerze? To mój pierwszy. I kocham go. Ta książka wciągnęła mnie tam bardzo, że przez 7 godzin przeczytałam ją całą i nie liczyło się nic innego. Chodziłam z nią do łazienki, kąpałam się z nią. Tak bardzo byłam ciekawa końca. Wiem że świat Fantasy na razie pójdzie w odstawkę.

7. Księgarnia spełnionych marzeń - aby opisać tę książkę pozwolę przytoczyć sobie cytat Anny Dereszowskiej, widniejący na okładce: " Życie pełne jest szczęśliwych zakończeń. A książki nie są po to, żeby od życia uciekać, ale żeby w szczęśliwe zakończenia wierzyć. Zawsze oczekiwać swojej szansy, a gdy przyjdzie, nie minąć jej. I o tym jest ta książka" Nic dodać, nic ująć.

8. Bóg Nigdy Nie Mruga - książka trochę inna od wyżej wymienionych i chyba najlepsza z całej serii jej podobnych. Zawiera 50 lekcji o życiu. Pokazane w prosty sposób, za pomocą historii ludzi jak i samej autorki. Zawsze intrygowała mnie ta książka i kiedy w końcu udało mi się ją przeczytać stwierdziłam że jest dobra. Naprawdę dobra i godna polecenia.

9.Pokolenie Ikea -  kolejna inna książka. Cyniczna. Z bardzo cynicznym humorem. Opisuje życie tzw: korporobali czyli ludzi pracujących w wielkich korporacjach. Ich Wyścig szczurów, bezustanną, beznadziejną walkę.  Autor przez cały czas pisze specyficznie, ma swój własny "smaczek". Na pewno nie jest dla wszystkich, ale polecam spróbować. Może akurat Tobie podpasuje cynizm autora?

10. Po wielkiej wojnie w mojej głowie na ostatnim miejscu postanowiłam dać Pięćdziesiąt Twarzy Grey'a, ale nie tylko pierwszą część, a całą trylogię, plus dodatkową część pisaną ze strony męskiej.  Tak wiem, dla większości jest to słaba książka, ale urzekło mnie coś w tej książce. Może to był charakter Christiana? Uwielbiam postacie mroczne, zamknięte w sobie, trudne, zimne, oschłe... intrygują mnie bardzo i przyciągają do siebie. Za to Ana i jej wewnętrzna bogini doprowadzają mnie do białej gorączki już w drugiej części. Czy kogoś jeszcze ona denerwuje?


Dajcie znać co myślicie o mojej liście i jeśli znacie jakiekolwiek ciekawe książki to podawajcie w komentarzach. Chętnie zerknę i odkryję coś nowego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz